Ciasto z białą czekoladą i jagodami. Blondie z owocami

Było mocno czekoladowe brownie więc czas na wersją jasną czyli blondie. Też jest czekoladowe, ale ma w sobie białą czekoladę. Nie rośnie zbytnio i nie jest puszyste, ale takie właśnie ma być - nieco kleiste, jakby zakalcowate i pyszne tak, że ciężko poprzestać na jednym kawałeczku. Słodycz złamałam dodatkiem letnich owoców bo ostatnie dni były tak ponure, że bardzo zatęskniłam za tymi letnimi, ciepłymi i słonecznymi. 

Jesień ma swoje prawa, ale kiedy przez wiele dni jest mokro, wietrznie i ponuro to mam ochotę zakopać się jak jeż w stertę liści i nie wyłazić aż do wiosny. Albo zapaść w sen jak niedźwiedź i poczekać do przyszłego roku na świeże jagódki... Niestety, tak dobrze nie ma, ale na szczęście są mrożonki! Porcja mrożonych jagód, trochę czekolady i od razu lepiej.

To ciasto robi się szybko i łatwo. Nie musicie nawet wyjmować miksera, wystarczy łyżka do wymieszania składników więc do dzieła.

ciasto z biala czekolada i jagodami, placek czekoladowy z owocami, biala czekolada, jagody, czarne borowki, ciasto na niedziele, co dzisiaj upiec, jak szybko zrobic ciasto z owocami


Blondie z czarnymi jagodami 

czas przygotowania: 15 minut + czas pieczenia
składniki: 
  • 200 g białej czekolady 
  • 100 g zwykłego masła 
  • 125 g zwykłego cukru 
  • 2 średnie jajka  
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej albo ziarenka z 1 laski wanilii
  • 150 g mąki tortowej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/5 łyżeczki soli
  • 100 g jagód czarnych mrożonych Poltino - w sezonie można użyć świeżych owoców

  • do formy - 1 łyżeczka masła 
  • 2 łyżki bułki tartej 

ciasto z biala czekolada i jagodami, placek czekoladowy z owocami, biala czekolada, jagody, czarne borowki, ciasto na niedziele, co dzisiaj upiec
ciasto z biala czekolada i jagodami, placek czekoladowy z owocami, biala czekolada, jagody, czarne borowki, ciasto na niedziele, co dzisiaj upiec
ciasto z biala czekolada i jagodami, placek czekoladowy z owocami, biala czekolada, jagody, czarne borowki, ciasto na niedziele, co dzisiaj upiec

Jak zrobić blondie z jagodami? 

Mąkę przesiałam razem z solą i proszkiem do pieczenia. W rondelku umieściłam pokrojone na kawałki masło i połamaną na kawałeczki czekoladę. Podgrzewałam powoli, mieszając, aż wszystko się rozpuściło i połączyło. Gdyby masa po wstępnym połączeniu zaczęła się rozwarstwiać to nie przejmujcie się. Mimo, że może wyglądać na zwarzoną to po dodaniu reszty składników wszystko dobrze się połączy.

Masło z czekoladą przelałam do miski i pozwoliłam im nieco ostygnąć. Do jeszcze ciepłych wbiłam jajka, dodałam cukier i wanilię a następnie mąkę z proszkiem. Wymieszałam wszystko na gładkie ciasto. Foremkę o wymiarach 26x15 cm posmarowałam masłem i wysypałam tartą bułką. Wlałam ciasto i rozprowadziłam je równo. Wierzch posypałam mrożonymi jagodami.

ciasto z biala czekolada i jagodami, placek czekoladowy z owocami, biala czekolada, jagody, czarne borowki, ciasto na niedziele, co dzisiaj upiec

Blachę z ciastem wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 170 st. C, grzanie góra/dół. Piekłam 30-35 minut. Po upieczeniu ostudziłam. Przed podaniem można oprószyć wierzch odrobiną cukru pudru, ale nie za dużo bo ciasto jest dość słodkie.

ciasto z biala czekolada i jagodami, placek czekoladowy z owocami, biala czekolada, jagody, czarne borowki, ciasto na niedziele, co dzisiaj upiec



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger