Co pić podczas upałów? Smaczna i zdrowa woda smakowa

Gorąco, upalnie, żar się leje z nieba. Pić się chce i pić dużo trzeba. Piję więc, dużo, przeważnie czystą wodę, ale czasami już żaby mi w brzuchu rechocą jak w jakimś stawie i zwykła woda uszami się wylewa. Potrzebuję smaku! Słodkich, szczególnie gazowanych, napoi unikam bo po słodkim chce mi się pić jeszcze bardziej.

Co więc pić podczas upałów? 

Świetnym rozwiązaniem jest zrobienie domowej wody smakowej. Do takiej wody można wrzucić kawałki ulubionych, sezonowych owoców, plasterki ogórka i cytrusów - słodkie truskawmi lekko osłodzą wodę i nie trzeba już dodawać żadnego innego słodziwa. Wodę dobrze też aromatyzować dodatkowo ziołami. Szczególnie mięta sprawdza się latem doskonale, ale spróbujcie lemoniady z pietruszką, to jest petarda!

Latem warto sięgać też po herbatki ziołowe, doskonale gaszą pragnienie i są zdrowe.

domowa woda owocowa , napoje orzeźwiające , napój truskawkowo ogórkowy , woda truskawowo ogórkowa , letnie napoje , wody smakowa , co pić podczas upałów


Woda smakowa - z truskawkami, ogórkiem, limonką i miętą

czas przygotowania: 10 minut + czas chłodzenia
składniki:
  • kilka dużych, dojrzałych truskawek
  • 1/2 średniego ogórka świeżego typu wąż
  • 1 limonka 
  • kilka dużych liści mięty
  • woda mineralna, najlepiej gazowana
  • ew. kostki lodu 

domowa woda owocowa , napoje orzeźwiające , napój truskawkowo ogórkowy , woda truskawowo ogórkowa , letnie napoje , wody smakowa , co pić podczas upałów

Jak zrobić wodę smakową? 

Naszykowałam dzbanek o pojemności ok. 1,5-2 litrów.

Truskawki i ogórka opłukałam. Limonkę dobrze wyszorowałam i sparzyłam. Wszystko pokroiłam w cienkie plasterki i wrzuciłam do dzbanka. Dodałam garść liści mięty lekko roztartych w dłoniach. Wlałam mocno schłodzoną wodę mineralną, prawie do pełna i zamieszałam całość delikatnie. Odstawiłam dzbanek do lodówki na 1-2 godziny żeby woda przeszła smakiem wrzuconych do niej składników.

Można użyć oczywiście zwykłej wody, niegazowanej, ale ta z gazem dużo lepiej wyciąga smak z tego co do niej wrzucimy.

Przed podaniem można dodatkowo dodać do wody kostki lodu. Taką wodę smakową można zrobić nawet dzień przed planowanym podaniem, ale po takim czasie truskawki nie będą wyglądać atrakcyjnie bo ich sok przeniknie do wody więc zrobią się blade, wymoczone. Woda jednak będzie dużo bardziej nasycona smakami owocowymi.

Taka woda doskonale orzeźwia i odświeża, spróbujcie sami! 

domowa woda owocowa , napoje orzeźwiające , napój truskawkowo ogórkowy , woda truskawowo ogórkowa , letnie napoje , wody smakowa , co pić podczas upałów

3 komentarze:

  1. Nie am lepszego napoju niż dobrej jakości woda z jakimś owocowym dodatkiem. Pozdrowienia z Delta Pomorze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykle ważne jest picie dużej ilości płynów podczas upałów. W przeciwnym razie organizm może działać nieprawidłowo. Ja najczęściej wybieram czystą wodę mineralną. Lubię również dokładać do niej różnego rodzaju dodatki w postaci cytryny, czy mięty. Bardzo podoba mi się Twój pomysł na wodę smakową. Koniecznie muszę go przetestować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niektórzy mają jakiś dziwny problem z piciem samej wody, a dodanie do niej choćby kilku kawałków owoców powoduje, że woda wygląda atrakcyjniej i dodatkowo zyskuje jakiś delikatny, owocowy posmak

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger