Kapusta pekińska w surówce z papryką, cebulą i jogurtem

Surówkę z kapusty pekińskiej lubią często nawet Ci, którzy taka ze zwykłej, białej kapusty nie odpowiada. Pekinka jest delikatniejsza w smaku. Można ją łączyć z różnymi innymi warzywami czy owocami za każdym razem robią sobie inna wersję. Do tego jest dzisiaj powszechnie dostępna.

Zobacz przepis na łagodną surówkę z pekinki, marchewki i jabłka



Czy wiesz, że kapusta pekińska pochodzi z Chin gdzie uprawia się ją od V wieku? Do Europy i Ameryki trafiła jednak dopiero w latach 20-stych XX w. a u nas zyskała popularność stosunkowo niedawno. W kraju pochodzenia czyli w Chinach, ma nawet swój pomnik znajdujący się w mieście Suzhou.

Kapusta pekińska zawiera sporo beta-karotenu chociaż jej kolor wcale tego nie sugeruje. Można ją jeść w surówkach, sałatkach, ale także gotować, smażyć czy zapiekać. Bardzo smaczne są gołąbki zawinięte w jej liście. Można z niej też przygotować sałatkę zimową w słoikach.

Surówka z kapusty pekińskiej z papryką, cebulą i sosem jogurtowym

czas przygotowania: kilka minut
składniki:
  • 1/2 niezbyt dużej kapusty pekińskiej
  • 1 nieduża cebula czerwona
  • 1/2 strąka papryki czerwonej
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka słodkiego sosu chili
  • 1/2-1 łyżeczka octu ryżowego
  • 4-5 łyżek gęstego jogurtu naturalnego

  • do smaku - sól, papryka słodka mielona

Jak zrobić surówkę z pekinki, papryki i cebuli?

Wszystkie warzywa opłukałam i dokładnie osuszyłam. Cebulę obrałam, pokroiłam w cienkie ćwierć plasterki. Z papryki usunęłam gniazdo nasienne, pokroiłam w cienkie paseczki. Kapustę cienko poszatkowałam, wsypałam do miski.Dodałam cebulę, paprykę, posiekaną natkę.

Jogurt połączyłam z sosem chili, octem ryżowym, doprawiłam nieco solą i mocniej słodką, mieloną papryką. Dodałam do pokrojonych warzyw i wymieszałam wszystko dokładnie.

Surówka jest gotowa zaraz po przygotowaniu, ale może też postać pół godziny w lodówce żeby smaki lepiej się przeniknęły.


3 komentarze:

  1. Na okres jesienno-zimowy surówka jest przepyszna, sam robię podobną na bazie pekinki !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowicie się prezentuje;

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger