Szpinak, truskawki, stokrotki i jest pysznie !

Sałatka ze szpinaku, z truskawkami, szynką, selerem i stokrotkami - czyż to nie brzmi pysznie i wiosennie ? Do tego jeszcze pyszny, zielony sos i mamy zdrowe danie. Do tego ładne i cieszące oko. Taką sałatkę można podać na lunch, kolację czy nawet na śniadanie. Jest pyszna i lekka. Spróbuj koniecznie !

Zobacz także przepis na Wiosenną zupę szparagową ze stokrotkami.

 

Sałatka ze szpinaku, z szynką, truskawkami, selerem i stokrotkami

czas przygotowania : ok. 15 minut
składniki na 2 porcje: 
  • 2 duże garści świeżych liści młodego szpinaku
  • 4-5 dużych truskawek 
  • 4-6 plasterków szynki konserwowej
  • 2-3 łodygi selera naciowego razem z młodymi listkami
  • garść kwiatków stokrotek
  •  
  • SOS - 4 łyżki oleju lnianego, tłoczonego na zimno
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • 1 łyżka wody
  • 1/2 łyżeczki miodu płynnego
  • garstka natki pietruszki
  • do smaku - szczypta soli, 1-2 szczypty świeżo mielonego pieprzu czarnego

sposób przygotowania : SOS - do kubka wlałam olej, ocet, miód i wodę. Dodałam porwaną na kawałki natkę i zmiksowałam blenderem na zieloną emulsję. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem, zmiksowałam ponownie.

SAŁATKA - szpinak, selera, truskawki, natkę i stokrotki opłukałam i osuszyłam. Truskawki pokroiłam na cząstki, kwiatkom poodrywałam łodyżki, selera pokroiłam w skośne plastry a szynkę zwinęłam w ruloniki i pokroiłam w w ślimaczki.

Na talerzach ułożyłam zielone liście szpinaku, poprzekładałam je kawałkami truskawek, selera i szynki. Całość posypałam stokrotkami oraz listkami selera. Polałam sosem i podałam od razu po przygotowaniu.

Przypominam, że kwiaty do jedzenia zbieramy w czystych miejscach - z dala od ulic, wysypisk śmieci, miejsc gdzie wyprowadza się zwierzęta i miejsc opryskiwanych czy nawożonych chemikaliami.



Zielono mi, idzie wiosna

6 komentarzy:

  1. Pani Izo, to zdjęcie mnie powaliło, no i nie sprawdza się tu przestroga: "Nie jedzcie stokrotek!"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stokrotek nie należy deptać, jeść można jak najbardziej :)

      Usuń
  2. Sałatka tak przepiękna, że mogłaby służyć jako dekoracja zamiast nawet najbardziej fantazyjnego bukietu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idę szukać stokrotek! Wiosenna energia uderza z tych zdjęć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pięknie wygląda - króluja stokrotki, ale szyneczka i truskawki dopełniaja dzieła :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger