Kruche rożki z powidłami i orzechami

Są przepisy, do których wraca się, czasami po latach, z ogromną przyjemnością. Tak właśnie jest z tym na bardzo smakowite rożki. Piekłam je dawno temu wiele razy a potem jakoś zapomniałam o nich i to na długo. Dobrze, że znów je zrobiłam bo są cudownie kruche i pyszne - jeśli nie wierzycie to koniecznie spróbujcie a będziecie zachwyceni tak jak my.

Zobacz przepis na inne pyszne rożki - Rugelach  i Rogaliki z powidłami morelowymi



Przepis pochodzi ze książeczki "Domowe ciasta i ciasteczka" autorstwa Ilony Dąbrowy i Kingi Ośmyckiej 

czas przygotowania : ok. 1 godziny
składniki : 
  • CIASTO - 400 g mąki pszennej tortowej + ok. 4 łyżki do wałkowania 
  • 200 g cukru pudru 
  • 1/4 łyżeczki soli 
  • 200 g masła 
  • 1-2 łyżki gęstej śmietany 
  • 2 żółtka 
  •  
  • NADZIENIE - kilka łyżeczek powideł śliwkowych 
  • kilka łyżeczek tartych albo drobno posiekanych orzechów włoskich 

  • do posypania - cukier puder


sposób przygotowania : mąkę przesiałam do miski razem z solą i cukrem pudrem. Dorzuciłam pokrojone na kawałki zimne masło i roztarłam wszystko rękami aż nie było widać kawałków tłuszczu. Dodałam żółtka i śmietanę - zagniotłam dość elastyczne miękkie ciasto. Gdyby było zbyt suche można dodać jeszcze łyżką śmietany. Uformowane w dysk i zawinięte w folię spożywczą odłożyłam do lodówki na pół godziny.

Schłodzone ciasto podzieliłam na 3 części i każdą rozwałkowałam, podsypując mąkę, na placek grubości 3-5 mm. Wykroiłam kwadraty o boku 6-7 cm i każdy przekroiłam jeszcze na pół, po przekątnej. Małe trójkąty posmarowałam na środku odrobiną powideł i posypałam orzechami. Zaczynając od najdłuższego boku zwijałam malutkie rożki. Układałam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w odstępach 2 cm od siebie.

Piekłam 8-10 minut w temperaturze 200 st. C, ale trzeba pilnować bo końce łatwo się przypiekają. Po upieczeniu pozwoliłam rożkom ostygnąć na blasze i dopiero wtedy je zdjęłam. Oprószyłam lekko cukrem pudrem.


9 komentarzy:

  1. Jakie słodkie maleństwa! Porywam trochę do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności :) dziękuję za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam, bardzo lubię i często robię. Dzieci je wielbią:)

    OdpowiedzUsuń
  4. a wiesz ze chyba zrobiie mam podobny przepis a Ty mnie zainspirowalas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis:)

    Ostatnio robiłem wg przepisu i bardzo smaczne wyszły :) Polecam wszystkim :) i Smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger