Kluseczki kładzione z owocami leśnymi

Na wsi jak to na wsi - lenistwo więc najlepiej zrobić do jedzenia coś prostego, szybkiego i z dodatkiem czegoś co właśnie się zebrało. W podlaskim domku jestem tylko gościem i nie mam swojego warzywnika więc przynoszę różności z lasu. Poszłam na poszukiwanie grzybów, ale przy okazji nazbierałam trochę owoców - małych, słodkich malin, pachnących poziomek i ostatnich w tym roku jagód. Mina Żarłoczka kiedy dostał w miseczce ulubione kluseczki kładzione ze śmietaną i świeżymi owocami - bezcenna !




czas przygotowania : 15 minut
składniki : 
  • KLUSKI - 2 jajka 
  • ok. 10 lekko czubatych łyżek mąki 
  • 2 łyżki gęstej śmietany
  • 4 łyżki wody

  • 1 czubata szklanka owoców leśnych 
  • 1 łyżka soku z cytryny 
  • cukier 
  • śmietana gęsta 

sposób przygotowania : 3/4 owoców zgniotłam widelcem dodając sok z cytryny i troszkę cukru, do smaku. Odstawiłam na chwilę żeby puściły sok - ma powstać taki gęsty sos.

KLUSKI - w garnku nastawiłam wodę do gotowania. Jajka wybiłam do miseczki. Roztrzepałam je ze śmietaną i wodą a następnie mieszałam drewnianą łyżką dosypując mąkę i wyrabiając ciasto. Powinno być gęste i nie spływać z łyżki - podana ilość mąki jest orientacyjna. Wyrabiałam je dość energicznie żeby było dobrze napowietrzone. Małą metalową łyżeczkę maczałam we wrzącej, osolonej po zagotowaniu wodzie, i nabierałam nią małe porcje ciasta - wrzucałam je od razu do wrzątku. Znów maczałam łyżeczkę, nabierałam i wrzucałam starając się żeby kluseczki były podobnej wielkości. Tak postępowałam aż zużyłam całe ciasto. Zamieszałam zawartość garnka i gotowałam kilka minut na niedużym ogniu pilnując żeby nie wykipiało. Ugotowane kluski odcedziłam.

Na dno talerzy nałożyłam po 2 - 3 łyżki śmietany, na to porcję ciepłych klusek, polałam owocowym sosem. Posypałam resztą całych, świeżych owoców i przybrałam listkami mięty, która rośnie pod kuchennym oknem :)

Uwielbiam takie posiłki, a Wy ?


6 komentarzy:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger