Zimowy placek z letnimi owocami

Jak wyczarować sobie zimą odrobinkę lata? Ano na przykład można upiec placek z owocami, które pieczołowicie zbieraliśmy latem i mroziliśmy właśnie na taki czas jak teraz. Słoneczne morele, soczyste wiśnie, nagrzane słońcem borówki amerykańskie i słodkie śliwki - wszystkie te dobroci znalazły swoje miejsce najpierw w mojej zamrażarce a teraz w blaszce z ciastem.

Kubek gorącej herbaty, kawałek ciasta i koc bo zmarzły mi nogi - takie leniwe niedzielne popołudnie w fotelu, z książką w ręku. Jak dobrze, że nic dzisiaj nie muszę . . .


składniki:
  • 200 g masła albo margaryny
  • 200 g cukru + 1,5 łyżki
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 3 jajka
  • 420 g mąki pszennej tortowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka otarta z jednej cytryny
  • 200 ml mleka
  • 3 łyżki kakao naturalnego
  • owoce - u mnie mrożone wiśnie, morele, śliwki i borówki amerykańskie

  • do ozdoby: lukier
  • cukier perlisty
  • krokant orzechowy

sposób przygotowania: miękkie masło utarłam na puch dodając cukier i sól. Cały czas miksując dodawałam po jednym jajku. Następnie dosypałam mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, skórkę cytrynową i 125 ml mleka - zmiksowałam całość na gęstą masę. 2/3 tej masy przełożyłam na blaszkę (25x35cm) wyłożoną papierem do pieczenia, rozsmarowałam. Na masie ułożyłam owoce - wiśnie i borówki w całości a morele i śliwki pokrojone na ćwiartki - nie za dużo żeby nie zrobił się zakalec.

Do pozostałej masy dodałam 1,5 łyżki cukru, kakao i resztę mleka, zmiksowałam. Wyłożyłam delikatnie na owoce i rozsmarowałam. Nie musi być równo, ciasto da sobie radę :)

Piekłam ok. 1 godziny w piekarniku nagrzanym do 170 st. C

Gdy ostygło posmarowałam wierzch gęstym lukrem utartym z soku z połówki cytryny, 2 łyżek gorącej wody i cukru pudru. Posypałam cukrem perlistym i krokantem orzechowym.

6 komentarzy:

  1. Ale pysznie, słonecznie i cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. :) mniaaaam. Nie dalej jak wczoraj targałam szufladę zamrażarki bo mi się zahaczyło opakowanie borówek :) Tyle mam owoców.... muszę w końcu się zabrać za coś owocowego :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyzuniu, niedziela z takim ciastem to błogosławieństwo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka, lenistwo i ciasto all in one... Więcej niż można zamarzyć! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem tu pierwszy raz, jest tu u Pani fantastycznie kolorowo, zostaję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kibi007, witaj - bardzo się cieszę, że zostajesz :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger