Jabłkowe krążki w cieście

Kolejny smak z dzieciństwa bo kiedyś moja Babcia smażyła późnym latem całe wielkie góry takich krążków z kwaskowatymi jabłkami. Oczywiście Babcia używała do ciasta wiejskiej, porządnej śmietany, ale u mnie o taką trudno więc wykorzystuję gęsty jogurt. I chyba najlepsze są do tego Antonówki ze względu na smak i konsystencję jabłek - im większe tym fajniejsze placki. Z innych odmian też takie robiłam, ale to już nie było to.


składniki:

  • 2 jajka
  • dwie szczypty soli
  • ok. 1 szkl jogurtu greckiego
  • kilka łyżek mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 duże Antonówki
  • do smażenia: olej
  • do posypania: cukier puder, cynamon mielony

sposób przygotowania:
Jajka roztrzepałam z solą i jogurtem. Mieszając dosypywałam mąkę - trudno dokładnie podać ilość bo jogurty mają różną gęstość, ale ciasto ma być bardzo gęste, jak śmietana, gęściejsze niż na naleśniki. Dosypałam na koniec cukier waniliowy i proszek do pieczenia, wymieszałam dokładnie. Jabłka umyłam, obrałam i specjalnym nożykiem wycięłam w całych owoców środek z gniazdem nasiennym. Jabłka pokroiłam w dość grube plastry z dziurką po środku. Można też pokroić je w plastry przed wydrążeniem i potem ostrym nożykiem wyciąć środki. Plastry owoców zanurzałam w gęstym cieście, z obu stron, przy pomocy dwóch widelców i kładłam na patelnię z rozgrzanym olejem. Smażyłam na złoto brązowy kolor z obu stron. Gotowe przekładałam na ręcznik papierowy aby osączyć je z tłuszczu a potem oprószyłam cukrem pudrem i cynamonem.

4 komentarze:

  1. Świetne. Również pamiętam je z czasów... wczesnego dzieciństwa. :) Dzięki za przypomnienie o nich, będę musiała je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. antonówka w tym roku obrodziła więc nie omieszkam skorzystać z pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy może być zamiast jogurtu greckiego -zwykły jogurt maturalny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być jogurt naturalny zwykły, ale przeważnie jest rzadszy więc może trzeba będzie dosypać troszkę więcej mąki

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger