Co na śniadanie? Tosty francuskie z sosem gruszkowo-karmelowym

Dzisiaj pyszne śniadanie, ze zrobieniem którego poradzi sobie nawet beztalencie kulinarne albo ktoś kto dopiero uczy się gotowania. Tosty francuskie to kromki pieczywa namoczone w mieszance jajek i mleka a potem usmażone na maśle. Smakują jak placuszki a nie trzeba szykować żadnego ciasta. 

Do takich tostów najlepiej nadaje się bułka typu weka czy paryska lub chałka, ale od biedy nada się też jasny chleb bez dodatków albo tostowy. Ważne żeby pieczywo nie było pierwszej świeżości - powinno być przynajmniej wczorajsze a najlepiej nawet czerstwe.

Dzisiejsze tosty to pomysł z akcji Wypiekanie na śniadanie i chociaż żadnego pieczenia tym razem nie ma to i tak wszyscy uczestnicy zjedli pysznie śniadania lub podwieczorki.

tosty z chałki , śniadanie , zrób to sam, sos gruszkowy , rozmaryn , gruszki , bułka smażona w jajku , deser , sos owocowy z rozmarynem , breakfast , kuchnie świata , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , dobry początek dnia


Tosty francuskie z sosem karmelowo gruszkowym

czas przygotowania: ok. 20 minut
składniki na 3-4 porcje: 
  • 1 chałka albo bułka tzw. paryska
  • 2 jajka
  • 100 ml mleka 
  • 1-2 łyżki cukru, u mnie trzcinowy demerara
  •  
  • kilka łyżek masła 
  •  
  • SOS - 1 duże gruszki
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżka cukru trzcinowego demerara  
  • 1 łyżeczka masła
  • 50 ml śmietanki słodkiej 30%
  • 1/2 łyżeczki posiekanych listków rozmarynu
  • do smaku - pieprz kolorowy grubo mielony, szczypta soli


tosty z chałki , śniadanie , zrób to sam, sos gruszkowy , rozmaryn , gruszki , bułka smażona w jajku , deser , sos owocowy z rozmarynem , breakfast , kuchnie świata , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , dobry początek dnia
tosty z chałki , śniadanie , zrób to sam, sos gruszkowy , rozmaryn , gruszki , bułka smażona w jajku , deser , sos owocowy z rozmarynem , breakfast , kuchnie świata , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , dobry początek dnia
tosty z chałki , śniadanie , zrób to sam, sos gruszkowy , rozmaryn , gruszki , bułka smażona w jajku , deser , sos owocowy z rozmarynem , breakfast , kuchnie świata , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , dobry początek dnia
tosty z chałki , śniadanie , zrób to sam, sos gruszkowy , rozmaryn , gruszki , bułka smażona w jajku , deser , sos owocowy z rozmarynem , breakfast , kuchnie świata , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , dobry początek dnia
tosty z chałki , śniadanie , zrób to sam, sos gruszkowy , rozmaryn , gruszki , bułka smażona w jajku , deser , sos owocowy z rozmarynem , breakfast , kuchnie świata , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , dobry początek dnia

Jak zrobić tosty francuskie z chałki i sos gruszkowy z rozmarynem? 

SOS - gruszki, użyłam słodkich Konferencji, umyłam i obrałam ze skórki. Po usunięciu gniazd nasiennych miąższ pokroiłam w niedużą kostkę i od razu wymieszałam z sokiem cytrynowym żeby owoce nie ściemniały.

Na patelni rozpuściłam masło, dodałam cukier i śmietankę a po chwili gruszki razem z sokiem cytrynowym. Smażyłam całość na dość silny ogniu aż sos zgęstniał. Dodałam rozmaryn i 2-3 szczypty pieprzu żeby sos był słodko-ostry. 

TOSTY - bułkę pokroiłam w grube kromki. Jajka roztrzepałam z mlekiem i cukrem - jeśli użyjecie słodkawej chałki to cukru wystarczy 1 łyżka. Kromki zanurzałam w mieszance jajecznej i kilka razy obracałam żeby nasiąkły nią, ale trzeba uważać żeby ich nie połamać.

Na patelni rozpuściłam 3 łyżki masła. Na rozgrzane kładłam mokre kawałki pieczywa i smażyłam aż się przyrumieniły a następnie przewracałam na drugą stronę i dalej smażyłam aż były złocistobrązowe. Usmażone zdjęłam na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym żeby osączyć je z nadmiaru tłuszczu.

Jeśli będziecie smażyć kilka partii tostów to po każdym powinno się wylać pozostałe na patelni masło, wytrzeć patelnię i rozpuścić świeży tłuszcz.

Usmażone, gorące tosty podałam z sosem gruszkowo karmelowym. Można też po prostu posypać je cukrem pudrem albo polać miodem czy syropem klonowym. Dobrze pasują do nich świeże owoce.


tosty z chałki , śniadanie , zrób to sam, sos gruszkowy , rozmaryn , gruszki , bułka smażona w jajku , deser , sos owocowy z rozmarynem , breakfast , kuchnie świata , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , dobry początek dnia

W akcji udział wzięli:
Bernadetta - Prawo do gotowania z pasją
Renata - Gotowanie jest łatwe
Marta - Magiczne życie Marty
Dorota - I to i tamto
Asa - 6 niebo
Magda - Kulinarna piniata
Marzena - Kulinarne szaleństwa Maniusi
Ewelina - Smakołyki z kuchni
Basia - BasJulowe pasje
Dorota - Moje małe czarowanie
Alina - Ala piecze i gotuje 
Małgosia - Smaki Alzacji
Edyta - Pasja smaku
Sabina - Kobiety w sieci
Magda - Czary gary w kuchni
Ewa - zdjęcie na FB



17 komentarzy:

  1. O jaaaa, mimo, że uwielbiam ze świeżymi owocami, to z przyjemnością bym zjadła takie z karmelizowaną gruszką :) Dzięki za wspólne smażenie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tosty francuskie z chałki, moim zdaniem smakują jak pączki:) Ja tym razem postawiłam na pieczywo razowe. Dziękuję za wspólną zabawę, Pozdrawiam Asa

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie je przygotowałaś. Sosik super :-) Dziękuje za wspólne śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za wspólne pichcenie :) w grupie lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne tosty, dziękuję za wspólne śniadanko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej! Wyglądają smakowicie:)
    Dzięki za wspólne pichcenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wspólne gotowanie na odległość.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za wspólną zabawę przy patelni :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za wspólne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszne były :) dziękujemy za wspólne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Iza dzięki za wspólne smażenie:-) było rzeczywiście smacznie i każdy przygotował inną wersje. Fajne te wspólne spotkania :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacja! Genialnie się prezentuje :) Aż ślinka cieknie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. dziękuję za pyszne, wspólne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pani Izo czy do sosu jest potrzebna 1 duza gruszka? Pytam poniewaz jest wpisane "1 duze gruszki". Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy jedna, naprawdę duża, gruszka, ale sos jest tak dobry, że możesz wziąć więcej owoców

      Usuń
    2. Pani Izo, dziękuję za wspaniały przepis. Sos jest przepyszny. Dałam 3 średnie gruszki.Tak wszystkim smakował sos że ledwo starczyło dla mnie, a śniadanie robiłam dla 3 osób:)Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger