Pierogi z czereśniami

Latem częściej robię obiady bez mięsa. I chociaż chłopaki uwielbiają pierogi czy knedle z owocami to niedługo po zjedzeniu takiego dania rozglądają się za chociażby kawałkiem kiełbasy. Cóż, wszyscy jesteśmy mięsożerni. Ale taka owocowa odmiana jest potrzebna i bardzo smaczna. Pierogi z czereśniami są soczyste i słodkie, to prawie deser a nie obiad.

Czereśnie to jedne z moich ulubionych owoców i cieszę się nimi kiedy tylko nadchodzi lato. Niestety, są dość krótko i zawsze mam niedosyt mimo zjedzonych czy przerobionych wielu kilogramów. W tym roku jest ich bardzo dużo i są wyjątkowo słodkie więc jedzmy czereśnie bo zaraz znikną!  Najlepsze są świeżo rwane z drzewa, ale można też robić z nich przetwory np. dżem cukiniowo-czereśniowy.

pierożki z owocami , pierogi nadziewane cześniami , obiad na lato , letnie obiady ,


Domowe pierożki z czereśniami


czas przygotowania: ok. 60 minut
składniki:
  • CIASTO - 350 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 125 ml wody
  • 1/4 łyżeczki soli

  • NADZIENIE - 500 g wydrylowanych czereśni
  • 2 łyżki cukru
  • skórka otarta z 1/3 cytryny 
  • 2-3 szczypty cynamonu

  • dodatkowo - 250 ml gęstej śmietany albo jogurtu naturalnego
  • cukier
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej albo ziarenka z 1 laski wanilii 

pierożki z owocami , pierogi nadziewane cześniami , obiad na lato , letnie obiady ,
pierożki z owocami , pierogi nadziewane cześniami , obiad na lato , letnie obiady ,
pierożki z owocami , pierogi nadziewane cześniami , obiad na lato , letnie obiady ,
pierożki z owocami , pierogi nadziewane cześniami , obiad na lato , letnie obiady ,

Jak zrobić pierogi z czereśniami?

NADZIENIE - czereśnie umyłam i osączyłam dokładnie. Każdy owoc przekroiłam na pół i usunęłam pestki. Owoce wymieszałam z cukrem, odrobiną skórki cytrynowej i cynamonu. Odstawiłam w chłodne miejsce na 2-3 godziny żeby puściły nieco soku i lekko zmiękły.

CIASTO -  mąkę przesiałam, na środku zrobiłam wgłębienie i wbiłam w nie jajko. Dolewając powoli wody zagniatałam ciasto. Wyrobiłam je aż było gładkie. Przykryłam miską i zostawiłam na ok. 20-30 minut żeby odpoczęło.

Ciasto rozwałkowywałam po kawałku na dość cienkie placki lekko podsypując mąką. Szklanką wycinałam koła. Na każde koło nakładałam po kilka kawałków osączonych z soku czereśni i dokładnie zlepiałam brzegi. Pierogi odkładałam na ściereczkę, nie powinny stykać się ze sobą.

Pierogi gotowałam w lekko osolonym wrzątku, kilka minut od wypłynięcia, na małym ogniu. Osączone wykładałam na talerz i polewałam śmietanką wymieszaną z cukrem i wanilią. Bardzo gęstą śmietanę można wymieszać z sokiem, który puściły czereśnie.

Pierogi z owocami radzę gotować od razu po ulepieniu bo jeśli poleżą to ciasto może rozmięknąć od słodkiego soku i przekładając łatwo je wtedy uszkodzić.

pierożki z owocami , pierogi nadziewane cześniami , obiad na lato , letnie obiady ,


2 komentarze:

  1. Fantastyczny letni przepis! Zazwyczaj moimi ulubionymi letnimi pierogami były te z truskawkami, a o czereśniach nawet nie pomyślałam :) W połączeniu z zimną lemoniadą zapewne jest cudnym zestawem !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już czereśni nie mam. Było dużo w sadzie, jednak nie pomyślałam, żeby zrobić z nich pierogi. W przyszły roku to nadrobię.
    Dziś za to będę robiła pierogi z jagodami, które uwielbia cała rodzinka. Tydzień temu nalepiłam 89 (też z jagodami), ciekawe ile dziś powstanie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger