Roladki schabowe ze szparagami, szynką, serem i bukietem warzyw

Miałam kotlety ze schabu i dość zwykłych schabowych. Żarłoczki nigdy nie mają ich dość, ale ja owszem. Zdecydowanie wolę to mięso w innej postaci np. przerobione na roladki z jakimś pysznym nadzieniem. Szybki przegląd lodówki i na blacie wylądowało kilka plasterków dojrzewającej, wędzonej szynki, kawałek Bursztyna oraz szparagi. Czułam, że to będzie dobre połączenie smaków i kolorów, ale dodatkowo dorzuciłam jeszcze marchewkę i kalafiora. Wyszło pysznie, kolorowo i nawet nie podałam ziemniaków!

Schab to wdzięczne mięso do zawijasów - można w nim schować różne pyszności. Zobacz przepis na Roladki schabowe z twarożkiem, puree selerowym i czereśniami.

rolady ze schabu , szparagi , obiad , smaczna pyza , najlepsze przepisy

Roladki schabowe ze szparagami, szynką, serem bursztyn i bukietem warzyw

czas przygotowania: ok. 30 minut
składnik na 4 porcje: 
  • 4 grube kotlety ze schabu wieprzowego b/k
  • 8 plasterków szynki dojrzewającej, wędzonej
  • ok. 200 g sera Bursztyn
  • ok. 500 g zielonych, cienkich szparagów
  • 2 marchewki
  • kilka różyczek kalafiora białego
  • 1 cienki por, bez ciemnozielonych części
  • 4 łyżeczki masła 
  • 6 łyżek oleju

  • do smaku - sól, pieprz mielony czarny, świeży tymianek

  • do obtoczenia - 5 łyżek mąki pszennej
  • 1 czubata łyżeczka papryki słodkiej, mielonej

rolady ze schabu , szparagi , obiad , smaczna pyza , najlepsze przepisy
rolady ze schabu , szparagi , obiad , smaczna pyza , najlepsze przepisy
rolady ze schabu , szparagi , obiad , smaczna pyza , najlepsze przepisy

Jak zrobić roladki ze schabu nadziewane szparagami?

Kawałki mięsa nacięłam poziomo na pół, ale nie przecinając do końca tak żeby można je było rozłożyć jak książkę. Rozłożone przykryłam folią spożywczą i rozbiłam tłuczkiem na duży, cienki płat mięsa. Oprószyłam z obu stron delikatnie solą i mocniej pieprzem. Ser starłam na drobne wiórki.

Warzywa oczyściłam, dolne części szparagów odłamałam. Marchewkę pokroiłam w talarki a różyczki kalafiora podzieliłam na mniejsze części. Pora obrałam z wierzchnich liści i pokroiłam w ukośne, grube plastry. Górne części szparagów obgotowałam w lekko osolonej i pocukrzonej wodzie - krótko żeby tylko straciły surowość i pozostały chrupiące. Pozostałe warzywa też obgotowałam, każde oddzielnie bo gotują się w innym czasie.

Zobacz też przepis na Roladki schabowe z cukinią i musztardą paprykową

Część szparagów, po 6-8 do jednej roladki, przycięłam tak żeby były nieco krótsze niż szerokość płatów mięsa. Pozostałe pokroiłam na 3-4 części i razem z marchewką, porem oraz kalafiorem wrzuciłam na patelnię z rozpuszczoną łyżeczką masła. Podsmażyłam przez kilka chwil dodając troszeczkę listków tymianku i doprawiając do smaku.

Na każdy płat schabu położyłam po 2 plasterki szynki dojrzewającej. Posypałam obficie startym serem i przy jednym brzegu ułożyłam kilka szparagów. Zwinęłam dość ciasno rolady, boki mięsa wepchnęłam do środka. Wolny brzeg można spiąć wykałaczkami albo szpilkami do zrazów. Rolady obtoczyłam w mące wymieszanej z papryką. Smażyłam na rozgrzanej patelni z olejem i resztą masła. Kładłam je najpierw tak żeby brzeg mięsa znalazł się pod spodem a potem przekręcałam w miarę jak roladki się rumieniły. Po obsmażeniu przykryłam patelnię pokrywką i trzymałam na ogniu jeszcze ok. 5 minut żeby doszły w środku. Podałam z gorącymi warzywami.

Usmażone roladki powinny odpocząć kilka minut zanim się je pokroi. Z krojonych od razu wypłynie cały sok.

rolady ze schabu , szparagi , obiad , smaczna pyza , najlepsze przepisy

5 komentarzy:

  1. Roladki wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie i niesamowite zdjęcia :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam są naprawdę pyszne wielkie dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie je przygotowałam. Zamiast szynki dojrzewającej dałam salami i inny ser niz tu. Były znakomite, polecam do środka dodać jeszcze igiełki rozmarynu, bo to daje wspaniały aromat :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger