Krokiety z kapustą i grzybami

Święta coraz bliżej i trzeba podjąć ostateczną decyzję co ma się pojawić na wigilijnym oraz świątecznym stole. Barszcz zakiszony, ale co podać do barszczu ? U nas będą uszka z grzybami , ale także krokiety z kapustą bo po prostu je lubię. Chrupiące z wierzchu z wilgotnym, aromatycznym nadzieniem - uwielbiam i to nie tylko na święta !


Krokiety z farszem kapuściano grzybowym

czas przygotowania : 45 minut + czas przygotowania farszu
składniki :
  • NALEŚNIKI - 2 średnie jajka 
  • 350 ml mleka
  • 180 g mąki pszennej, użyłam luksusowej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 40 g masła

  • FARSZ - ok.1/2 porcji farszu kapuściano grzybowego 

  • do smażenia - olej rzepakowy
  • do panierowania - 2 jajka 
  • ok. 1-1,5 szkl. bułki tartej

sposób przygotowania : NALEŚNIKI - jajka roztrzepałam z mlekiem. Cały czas mieszając rózgą dodałam przesianą mąkę, sól i cukier. Na koniec wlałam lekko przestudzone, roztopione masło. Gładkie ciasto odstawiłam na 30-60 min. żeby odpoczęło. Po tym czasie wymieszałam ponownie i usmażyłam 15 sztuk naleśników o śr. 20 cm. Układałam je w miarę smażenia na talerzu, jeden na drugim, a kiedy wszystkie były gotowe przykryłam dużą miską o zostawiłam na 15-30 minut dzięki czemu lekko zaparują i krawędzie nie będą się kruszyć.

Na każdy naleśnik nałożyłam po czubatej łyżce nadzienia z kapusty i grzybów. Składałam jak kopertę i zwijałam. Krokiety obtoczyłam najpierw w roztrzepanym jajku a następnie w bułce tartej. Smażyłam na oleju do zrumienienia ze wszystkich stron. Krokiety podaję na gorąco z dodatkiem barszczu czerwonego.

Naleśniki z tego przepisu dobrze odchodzą od patelni podczas smażenia i nie pękają podczas zawijania.


9 komentarzy:

  1. Z tym przykrywaniem naleśników to fajny patent :) Będę musiała kiedyś przetestować :) A krokiety prezentują się przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyzo Kochana, w Tobie moja nadzieja, że mi wytłumaczysz, dlaczego od pewnego czasu moje naleśniki po zwinięciu pękają, a na patelni przy podsmażaniu bokami wyłazi farsz. Robię tak samo od lat, tylko zamiast masła dodaję trochę oleju. Czy to kwestia mąki. Próbowałam i z szymanowskiej, i z tortowej, poznańskiej. Zawsze to samo. Czy ktoś mi pomoże?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może rzeczywiście kwestia mąki albo zbytniego wysmażenia naleśników przez co wysychają za bardzo i potem pękają ? czasami te z olejem też mi pękają a takie z masłem nigdy

      Usuń
  3. A masz może krokiety z mięsem? Na takie właśnie mam ochotę. Jakoś dawno ich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naleśniki do krokietów z mięsem robię tak samo a farsz to po prostu zmielone ugotowane mięso np. z rosołu, które mielę razem z częścią ugotowanych warzyw, dodaję podsmażoną cebulkę i przyprawiam ziołami. Nie dodaję jajka bo nie jest potrzebne

      Usuń
  4. A grzybki jakie dodajesz? Ja lubię wrzucać albo kominki albo pieczarki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. grzyby dodaję takie jakie mam, najczęściej podgrzybki bo tych suszę najwięcej, ale inne też mogą być :)

      Usuń
  5. Pyzo moja kochana, krokiety pycha! Przepis na naleśniki genialny... Zrobiłam kropka w kropkę jak w przepisie i żaden mi nie popękał! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się ogromnie! zapraszam częściej do korzystania z innych przepisów

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger