Zupa jarzynowa na bani

Sprawdzając  zamrażarkę odkryłam w niej ostatnią paczuszkę mrożonej zimą bani czyli zwykłej dyni ! Upiekłam jakiś czas temu całą, razem ze skórą, a potem wybrałam miąższ i to czego nie zużyłam od razu popakowałam do pojemników i zamroziłam. Kilka razy miałam gotową bazę do zupy albo ciasta. Ta ostatnia porcyjka też trafiła do gara powstała bardzo prosta zupa.

A na blogu "Mężczyzna gotuje" można przeczytać od dzisiaj zapis rozmowy jaka miała miejsce niedawno w warszawskim parku. Marcin wyciągnął mnie na spacer i pogawędkę o gotowaniu więc spakowałam drożdżówki, lemoniadę i poleciałam na swojej miotle. W końcu jestem już starszą panią i nieczęsto zdarza się podobne zaproszenie przez przystojnego, młodego człowieka :D




czas przygotowania : ok. 30 minut (jeśli jest gotowy wywar i upieczoną dynię tak jak u mnie)
składniki :
  • ok. 4 - 5 szkl. wywaru z kurczaka 
  • 1 czubata szklanka miąższu upieczonej dyni 
  • 2 niezbyt grube marchewki 
  • 3 - 4 garści fasolki szparagowej żółtej
  • 5 pora 
  •  
  • do smaku - sól, cynamon mielony, mieszanka ziół do sałatek (papryka, czosnek, bazylia, pietruszka, pieprz różowy, pieprz czarny)
  •  
  • dodatkowo - gruby szczypior, kilka kromek chleba

sposób przygotowania : wywar ugotowałam na kościach i kawałkach pozostałych po szykowaniu kurczaka do faszerowania, przecedziłam.

Do gorącego wywaru włożyłam dynię - doprowadziłam do wrzenia i zmiksowałam blenderem. Warzywa oczyściłam - marchewkę pokroiłam w plasterki, fasolkę w 3 - 4 cm kawałki, pora w cienkie półplasterki. Wszystko wrzuciłam do wrzącego kremu i gotowałam aż zmiękło czyli ok. 10 minut. Doprawiłam do smaku solą, ok. 1,5 łyżeczki przyprawy do sałatek i 1/3 łyżeczki cynamonu.

Jeśli ktoś chce może dodać kilka łyżek śmietanki, ale ja tego nie robiłam. Podając posypałam szczypiorem i opiekłam do tego kilka kromek chleba.

Bardzo prosto i smacznie :)

 

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger