Sałatka na szybko

Taka sobie sałatka, na szybko, nic specjalnego, ale bardzo smacznie było :-)


składniki:
  • 1/2 puszki kukurydzy złocistej z czarnymi i zielonymi oliwkami
  • 1/2 słoiczka pieczarek marynowanych z koperkiem
  • 1 pierś z kurczaka
  • 1/4 jabłka
  • 1 mały buraczek pieczony
  • 1/2 pęczka koperku
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1,5 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 łyżka sosu chili
  • 1 łyżka sosu sojowego jasnego
  • do smaku: sól, papryka mielona

sposób przygotowania:
Pierś z kurczaka opłukałam, osuszyłam. 1 łyżeczkę oleju zmieszałam z sosem chili i sojowym, zamarynowałam w tej mieszance mięso, odstawiłam do lodówki na min. 1 godzinę a następnie ugrilowałam - można też usmażyć albo ugotować na parze. Gdy mięso przestygło pokroiłam je w kostkę.

Do miski wsypałam kukurydzę z oliwkami, dodałam pokrojone w plasterki pieczarki i cebulę pokrojoną w cienkie półplasterki. Dodałam mięso, posiekany koperek i pokrojone w drobną kostkę obrane jabłko, wymieszałam. Dolałam 1-2 łyżki zalewy z pieczarek i resztę oleju, doprawiłam do smaku. Buraczka obrałam, pokroiłam w drobną kostkę i wymieszałam z odrobiną zalewy z pieczarek, dosypałam troszkę koperku i posiekanej cebulki.

Porcje sałatki wyłożyłam na talerze dookoła posypując buraczkiem. Bardzo smaczna i pożywna sałatka ucieszyła nie tylko nasze podniebienia, ale także oczy :-)

5 komentarzy:

  1. bardzo kolorowa! pełna dobra wszelakiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. taka na szybko, ale bardzo smaczna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No! I to ja rozumiem! Smacznie i bez kłopotu - o to w Jej i Jego kuchni chodzi:)

    Ona i On zapraszają Cię do wspólnej zabawy. Wyróżnili Cię na swoim blogu i polecają innym:) http://parabuch.blogspot.com/2011/11/co-robi-ona-co-lubi-on-caa-prawda-o.html

    OdpowiedzUsuń
  4. bosko kolorowa :) pozdrawiam , zagląam codziennie w poszukiwaniu inspiracjii

    OdpowiedzUsuń
  5. Izabelo, Ona, bardzo Wam dziękuję za miłe słowa :-) Tak przyjemnie jest wiedzieć, że to co robię i piszę na coś się komuś przydaje :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger