Wieniec jesienny

Lubię robić takie szybkie ciasta - przeważnie są to te ucierane. Najdłużej w całym procesie przygotowywania trwa pieczenie a potem dłuży się czekanie aż ciasto wystygnie i będzie można ukroić kawałek.


składniki:

  • 200 g masła lub margaryny
  • 1,5 szkl. mąki pszennej luksusowej
  • 1 bardzo czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 czubata łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szkl. mleka
  • 3 jajka świeże
  • 1 szkl. cukru kryształu
  • 1 szczypta soli
  • kilka kropli aromatu do ciast waniliowego lub cytrynowego
  • 3 duże śliwki
  • 2 kwaśne jabłka

  • do formy: 1 łyżka masła + 2 łyżki bułki tartej
  • do oprószenia: cukier puder albo lukier (3/4 szkl. cukru pudru + 3 łyżki soku cytrynowego)

sposób przygotowania:
Jabłka obrałam, pokroiłam na ósemki, usunęłam gniazda nasienne. Śliwki przekroiłam na ćwiartki usuwając pestki. Masło roztopiłam, przestudziłam. Mąki przesiałam razem z solą i proszkiem do pieczenia. Jajka ubiłam z cukrem zwykłym i waniliowym na puszystą masę. Nie przerywając miksowania wlewałam masło cienkim strumieniem. Następnie dalej miksując dodawałam stopniowo po 2 - 3 łyżki mąki i mleka, na koniec dodałam aromat. Ciasto wylałam do formy w kształcie pierścienia, śr. 26 cm. Na wierzchu ułożyłam kawałki jabłek i śliwek. Jabłka układałam zaokrągleniem do góry a śliwki skórką do dołu. Piekłam w temp. 170 st.C ok.40 min.. Po przestudzeniu oprószyłam cukrem pudrem, ale można polać lukrem utartym z cukru pudru i soku cytrynowego.

4 komentarze:

  1. jejku, piękne jest i na pewno pyszne, chyba powinnam się zabrać do roboty

    OdpowiedzUsuń
  2. oj tam z czekaniem - ja bym na ciepło wsuwała. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. musi być pyszne... tak ładnie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie pysznie złociste!
    Ja bym sobie doprawiła jeszcze szczyptą cynamonu (który uwielbiam - a tu by akurat się wpasował^^)

    Iście rzeczywiście jesienny wypiek - tylko po co tak tę jesień już przywoływać? T_T

    Pozdrawiam serdecznie,
    AiS

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger