Warkoczyk z indyka, z grzybami

Zwykły filet z indyka, ale podany w nieco innej formie i z dodatkiem pachnących grzybów.


składniki:
  • 2 podłużne plastry mięsa z piersi indyka (każdy ok.10 - 15 dkg)
  • 2 łyżki oleju do obsmażenia mięsa
  • 1 cebula
  • 1/2 kg grzybów leśnych (najlepiej mieszanych: podgrzybki, prawdziwki, koźlaki)
  • 2 łyżki masła do duszenia grzybów
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 łyżeczki pieprzu mielonego
  • 1 łyżeczka soli,
  • 1 łyżeczka tymianku suszonego, drobno roztartego
  • 1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki
  • 3 łyżki mąki pszennej


sposób przygotowania: Plastry mięsa nacięłam wzdłuż na 3 części, tak jakby 3 paski, nie przecinając do końca. Zaplotłam warkoczyk, końce spięłam wykałaczką - można zawiązać nicią kuchenną. Czosnek drobniutko posiekałam, dodałam do mleka. Tą mieszanką zalałam warkoczyki, odstawiłam do lodówki na co najmniej 1 godzinę. W tym czasie dokładnie oczyściłam grzyby, opłukałam szybko, pokroiłam w plasterki. Cebulę posiekałam. Na patelni rozpuściłam masło, zeszkliłam na nim cebulę, dodałam grzyby, chwilę obsmażyłam, oprószyłam połową tymianku, dusiłam pod przykryciem ok. 5 min..

Mięso wyjęłam z mleka, osuszyłam nieco ręcznikiem papierowym. Mąkę wymieszałam z solą, papryką i resztą tymianku, obtoczyłam w mieszance mięso i smażyłam na oleju, na złoty kolor z obu stron. Mleko, które pozostało z moczenia mięsa wlałam do podduszonych grzybów, doprawiłam całość solą i pieprzem. Obsmażone mięso przełożyłam na grzyby, dusiłam razem jeszcze ok. 10 min.. Podałam z ziemniaczkami z wody i jarzynami.

Można taki warkoczyk zrobić z dużego fileta z piersi kurczaka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger